MANA YANG SERONOK GOTONG ROYONG ATAU KATERING??



Zaman sekarang ni mmg payah dah nak cari majlis yg diurus secara gotong royong atau pun rewang, semuanya guna khidmat katering sebab mudah dan terurus pastu rumah pun tak berkecah teruk sangat. 

Kalau nak diikutkan majlis yg dibuat secara rewang sememangnya meriah dan sangat-sangat mengujakan. Boleh dikatakan orang2 kuat satu-satu tempat tu akan turun membantu mengikut apa yang telah dipersetujui sebelum majlis bermula. Majlis memang akan tersusun dan teratur sekiranya mendapat ketua rewang yang berpengalaman.

Sekiranya menggunakan khidmat katering pun majlis meriah juga cuma nya kemeriahan hanya terbatas pada hari majlis sahaja berbeza dengan rewang yang meriah 2-3 hari sebelum majlis. Namun perbezaan yang ketara adalah apabila majlis selesai. Boleh dikatakan agak penat juga mengemas keadaan rumah sekiranya menggunakan rewang.

Apa pun terpulang kepada keinginan dan kemampuan masing-masing dalam memastikan majlis dalam keadaan baik dan lancar. Sama ada rewang atau katering masing-masing mempunyai kelemahan dan kekuatan juga keunikan tersendiri.😊